Selasa, 27 November 2012

Di Setiap Detakkan Jantung..


share dari link fb sahabat ~Pujangga Senja

Di Setiap Detakkan Jantung..
Hembusan Nafas..
Setiap Pergerakkan, Langkah Dan Lirikkan,
Setiap Kumitan, Kerlipan Dan Dongakkan,

Disitulah Adanya Kamu,
Percaya !
Segala Angkatan Darat Dan Laut..
Bumi Dan Langit..
Kiri Dan Kanan..
Tidak Pernah Terlepas Walau Sebelum Seminit Masa Berdetik..

Engkau Maha Besar Diatas Kebesaranmu..
Mengatur Kuasamu Pada Setiap Ciptaan..
Sama Ada a'lim Atau Jahil..
Jatuh Tetap Jatuh,
Naik Tetap Naik,

Itulah Janji Yang Percaya Dan Beriman,
Allahu Akhbar,
Aku Memerlukanmu..

Cukuplah Engkau,
Jika Ada Engkau Ertinya Aku Ada Semua.

Aku Memerlukanmu Wahai Rabb-Ku,
Aku Mencintaimu Wahai Rabb-Ku,
Redhailah Aku,
Hanya Itu Yang Ku Perlu.

Allahu Akhbar !! Walillah Ilham..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan