Khamis, 22 Oktober 2015

JANGAN MENANGGIS DI BANTALMU...

share dari link fb ~ Rohana Saad

JANGAN MENANGGIS DI BANTALMU...

Berbahagialah orang-orang yang mendapat ujian, kerana pada hakikatnya Allah telah memilihmu untuk menjadi orang yang sabar. Allah menguji apakah kita lulus ujian meraih gelaran sabar atau gagal... Cara paling mujarab untuk mengendalikan hati ketika mendapat musibah adalah kita meyakini bahwa setiap detik musibah, resah, atau sedih yang kita alami, semuanya akan membuahkan pahala, selama kita tetap bersabar. Maka, wajib bagi kita untuk bersabar atas musibah atas kenyataan yang pahit menimpa. Yakinlah, apa yang Allah tetapkan akan berhujung dengan kebahagian selama kita ikhlas menjalaninya.

Mudah-mudahan Allah memberikan hidayah kepada kita semua dan Allah berkenan memberikan kesabaran dan pahala besar atas kesabaran kita atas musibah tersebut, kerana Allah telah berjanji untuk memberikan pahala yang besar kepada orang-orang yang bersabar.

Jangan meremehkan erti sebuah doa kerana doa boleh merubah takdir. Menanggislah didalam sujudmu bukan menanggis di atas bantalmu. Musibah yang membuatmu sedar untuk kembali taat adalah NIKMAT . Sedangkan nikmat yang membuatmu lalai untuk berbuat dosa adalah MUSIBAH

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan