Ahad, 5 Ogos 2012

Nukilan Nurhayyu Fitrah - Link FB

munajat hamba padaMu...Ya Allah
dalam bisikan kerinduan ini padaMu
ragaku kaku membilang waktu
menatap nyalang nisan terukir namaku
antara ilalang liar di tanaman perdu

terkadang hampa, menyesakkan hati
mengapai kasih penuh di jiwa
terkulai lesu tangisi diri
terduduk...sujud... ku serah seluruh raga

mengharap segaris cahaya dalam gelisah
ku lafazkan ASYHADU ALLAH ILLAHA ILLALLAH...
tangisan syahdu rindu menatap wajahmu
WA ASYHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULAH....

ampunkanlah dosa-dosaku...
Ya Allah...
Ya Rahman...
Ya Rahim...
ampunkanlah
 

4 ulasan:

  1. As Salam Cik Sharifah,
    Saya amat terkilan dan di masa yang sama saya juga rasa terharu apabila ada insan yang menghargai nukilan picisan daripada seorang hamba yang amat kerdil di mukabumi ini..Terima kasih..

    p/s blog yang cantik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maafkan saya, entah apa yang ada dalam fikiran saya ketika menaip ayat tersebut sehingga tersilap letak perkataan "terkilan"...sepatutnya "terkesima".

      Rupa-rupanya ada hikmah saya dibawa kembali ke blog ini, untuk menjelas dan memperbetulkan kesilapan 5 tahun yang lalu. Terima kasih kerana sudi berkongsi karya ini.

      Padam
  2. wslm wbt tanpa nama kalau ini hasil nukilan saudari ...maafkan saya kerna setiap apa yg saya share dari link fb yg saya rasa sesuai saya copy paste di blog saya akan saya letakkan nama asal penulisnya tidak pernah sekali pun saya letakkan nama saya sendiri kalaupun itu nukilan dari org lain...sbg perkongsian bersama dan sebagai penghargaan buat insan2 sahabat sekalian.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum wbt..maaf saya jarang baca komen2 pelawat2 blog saya...setiap yg saya letakkan di blog saya adalah kebanyakan copy paste dari link fb sahabat2 yg mmg mengizinkan saya copy paste letakkan dalam blog saya samada sajak,puisi, petua, resipi masakan sebab itu di setiap link yg saya letakkan dalam blog ini saya akan letakkan share dari link fb ~ (sekian2 nama penulis asalnya) ada juga dari link blog mana2 ...resipi byk saya share di kedua2 blog saya utk saya refer balik kalau di fb terus hilang di older post susah cari kalau2 saya teringin nak try buat masakannya. itu saja maklumannya. kalau nak share silakan tapi sila pastikan nama penulis asal tidak dibuang kerna itu hasil nukilan insan tersebut jgn pulak kita memandai2 meletakkan nama kita sedangkan bukan hasil dari karya kita sendiri pun.

    BalasPadam