Sabtu, 22 Februari 2014

::Nota diri::

share dari link fb ~He Who Has No One HAS Allah

::Nota diri::

Dalam menghadapi kehidupan, pelbagai ujian yang ditempuhi, antaranya ialah kemiskinan atau kesempitan rezeki/terhalangnya rezeki. Dengarkan kata-kata seorang ahli zuhud yang terkenal iaitu Ibrahim bin Adham, beliau berkata:

"Jika aku diberi rezeki oleh Allah,
Aku berbagi pada orang yang lebih memerlukan.
Aku lebih mengutamakan orang lain.
Jika aku dihalang dari rezekiNya aku BERSYUKUR
kerana NIKMAT Allah itu lebih banyak sekali.."

*Jika diihalangi rezeki maka berbaik sangkalah dengan Allah,mungkin dengan terhalang rezeki itu, kita akan lebih dekat dengan Allah, sentiasa berdoa dan lebih sering memuji serta menyebut-nyebut nama Allah dgn bergantung harap padaNya sentiasa.. 

~Dr. Syafiq Reza Basalamah,kuliah bertajuk: 'Setengah Isi Kosong'~
 

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan