Selasa, 22 April 2014

TUHANKU! IZINKANKU UCAP KATA TAUBAT ...

share dari link fb ~Bicara Hidayah

TUHANKU! 


Tuhan dengarkan aku

Ku memohon kepadaMu

Kuangkat tanganku

Kulafazkan lidahku

Menyebut namaMu Tuhan

Tuhan lihatlah aku

Kuberserah kepadaMu

Kuletakkan keningku bersujud padaMu

Ampuni dosa-dosaku


Tuhanku jangan ambil nyawaku

Sebelum ku dekat denganMu

Tuhanku siapkan duniaku

Untuk nanti tiba akhiratku

Berapa nikmat yang telah Kau beri

Berapa yang telah aku ingkari

Masih pantaskah sujudku padaMu

Aku malu aku malu ….

_________________

Lirik Lagu: Tuhan

Nyanyian: Wali Band

_________________

IZINKANKU UCAP KATA TAUBAT ... 

Izinkan ku ucap kata taubat

Sebelum Kau memanggilku

Kembali pada-Mu, menutup waktuku

Izinkan ku serukan nama-Mu

Sebelum nyawa dalam tubuhku

Kau ambil, kembali pada-MU

Karna ku tahu, hanyalah pada diri-Mu

Tempatku mengadu, tempatku mengeluh

Di dalam do’aku

Dan demi nafas yang telah kau hembuskan dalam kehidupanku

Ku berjanji, ku akan menjadi yang terbaik

Menjalankan segala perintah-Mu, menjauhi segala larangan-Mu

Adalah sebaris do’a ku untuk-Mu

____________________

Lagu: Dengan Nafas-Mu

Nyanyian: UNGU

____________________

"(Mereka itu ialah): orang-orang yang bertaubat, yang beribadat, yang memuji Allah, yang mengembara (untuk menuntut ilmu dan mengembangkan Islam), yang rukuk, yang sujud, yang menyuruh berbuat kebaikan dan yang melarang daripada kejahatan, serta yang menjaga batas-batas hukum Allah. Dan gembirakanlah orang-orang yang beriman (yang bersifat demikian)." (At-Taubah 9:112)

“Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” ( Az Zumar : 53)

_______________

Shared By Bicara Hidayah


Blog saya yg lain boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ - blog - Sepanjang Jalan Kehidupan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan