Sabtu, 16 November 2013

Cahaya Cinta...

share dari link fb ~Pujangga Senja
 
Sewaktu suria merangkak di sebalik awan,
Embun masih lagi basah,
Fajar baru menyingsing,
Aku lafaskan doa untuk mu..sayang

Sewaktu suria beralih di sebalik pohon,
Pepohon hijau masih lagi segar.
Bahang mentari meredup,
Aku lafaskan doa untuk mu..sayang

Sewaktu suria melabuh di celah awan,
Bebunga seakan menguncup,
Rerama terbang pulang,
Aku melafaskan doa untuk mu..sayang

Sewaktu suria tenggelam di celah awan,
Lembayung menghias dada alam,
Camar-camar melayang di kaki langit,
Aku lafaskan doa untuk mu..sayang

Sewaktu suria tiada di celah awan,
Gelap warna langit,
Rembulan ditemani punggok,
Aku melafaskan doa untuk mu..sayang

Inilah saja yang ku mampu,
Melafaskan doa saban waktu,
Memohon Allah memberkati mu,
Biar di mana jua kau berada..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan