Rabu, 1 Julai 2015

5 Makanan Yang Boleh Menyebabkan Anda Langsing Dalam 7 Hari


tomatoes-vineshare dari link blog ~ ttp://diarikurus.com/7-makanan-yang-boleh-menyebabkan-anda-langsing/
1. Tomato
Buah tomato dipercayai mempunyai tahap kalori yang sangat sedikit. Jadi, buah tomato memang sangat sesuai digunakan semasa anda sedang diet kerana ia dapat membantu anda untuk turunkan berat badan.
2. Timun
Timun adalah salah satu makanan yang penting dan ia juga turut membantu dalam proses untuk turunkan berat badan dengan cepat. Sayuran ini hanya terkandung 45 kalori. Sebahagaian besarnya mengandungi air dan sodium yang baik untuk meningkatkan system kekebalan tubuh.
khasiat-timun-13. Ceri
Selain itu buah ceri juga sangat bagus diamalkan bagi mereka yang ingin diet secara sihat. Buah ceri juga kaya dengan nutrisi dan boleh meningkatkan metabolisme badan. Buah ceri hanya mengandungi sekitar 50 kalori. Ia bukan hanya menjadikan tubuh badan rasa segar malah ceri membantu anda kurus dengan cepat.
Khasiat-Buah-Ceri
4. Brokoli

Brokoli dikenali sebagai sayuran yang pahit tetapi ia sebenarnya mempunyai nutrisi yang tinggi. Antioksidan yang terkandung di dalamnya juga dipercayai boleh menjamin kesegaran tubuh badan dan menghalang dari kanser. Bukan itu sahaja, brokoli juga boleh membantu untuk turunkan berat badan.
Fresh green vegetables, isolated on white, macro close up with copy space
 5. Kacang Hijau
Kacang hijau sangat berkesan untuk membersihkan kolestrol dalam lemak dan pembuluh darah, ia juga dapat mencegah daripada penyakit kardiovoskular. Selain itu kacang hijau juga membantu proses detoksifikasi dan berfungsi membantu membersihkan usus besar.
green-beans-sproutblog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan