Selasa, 14 Julai 2015

Golden Crunchy Chicken slice

Bahan : 
Ayam / dori slice
share dari link fb ~ Dania Izzaty Sedek Shah II added 7 new photos.
Pada yg mintak resepi pada dania , ni dia dania tulis khas untuk korang ....
Golden Crunchy Chicken slice !

Bahan Asal : 
Garam 
Lada hitam 
[Guna dua bahan ni je untuk perap] 

Tpi dsebabkan saya banyak herbs , saya pelbagaikan resepi saya , untuk sedapkan lagi ayam . 

Dalam gambar Saya guna , 
~Paprika 
~ Mustard Powder 
~ Garam Berperisa memang khas for steak or perapan
Cara : Perap Ayam Yg dah di slice kan , letak sedikit garam dan lada hitam sebagai perasa . 
~ granulated Garlic (Bawang putih cincang yg dikeringkan ade )
~ serbuk cayyene 
~black paper 

Tapi korang if malas dan x dak apa2 herb , letak aje garam dan lada hiram dah memadai dan sedap !
Gaul rata
Masuk dlm plastik , Perap beberapa Minit ok , seharian ok . Depends ... TerpulangLah . 😊
BAHAN :

~TEPUNG GANDUM 
~TELUR 2BIJI
~ CORNFLAKES YG DH SIAP buat tdi . 

Step nye , 

Ambik slice ayam / ikan . Masuk dlm tepung , golek2 kan , 

Then , masuk dalm telur , golek2 kan lagi . 

Akhir , terjunkan Ayam/ikan slide kat dlm cornflaes tdi !!

CORNFLAKES hancurkan , letak garam atau bahan perasa sikit , then tabur daun bawang atau daun parsley.
Letak dlm dulang pembakar , alas dengan kertas Cooking , saya guna A4 paper je sbb x dak kertas lain . Hahaha

Jadi la mcm nii Uolsss !

Masukkan dalam Oven / microwave (200°c / 15minit)
Siap dah Alhamdulillah ... memang ranggup gila , kaw kaw sedap dia , juicy je dlm ayam tu tau ! Boleh kasi anak2 makan ! Simple , xguna minyak yg banyak pun !

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan