Selasa, 9 September 2014

BANGSA PENYELAMAT AL-QUDS

share dari link fb ~ Aman Palestin

BANGSA PENYELAMAT AL-QUDS


Kenalkah anda dengan bangsa Kurdish?


Kurdish merupakan satu bangsa penduduk asli satu wilayah yang sering dirujuk sebagai Kurdistan, iaitu satu wilayah yang meliputi sebahagian Iran, Iraq, Syria, dan Turki. 

Bangsa Kurdish adalah bangsa Salahuddin Al-Ayubi dan tenteranya, yang mana telah membebaskan Al-Quds dari penjajahan tentera Salib. Mereka telah berjaya membuktikan kekuatan mereka membela nasib umat Islam, walaupun mereka bukan Arab tetapi dan tanah Al-Quds yang dijajah itu bukannya terdiri dari kaum kerabat mereka yang sebangsa, tetapi atas dasar aqidah mereka bangkit melawan.

Selepas berakhirnya era Khilafah Uthmaniyah bangsa Kurdish dipecahkan oleh British menjadi puak-puak minoriti di pelbagai negara seperti Iraq, Turki, Iran, Syria, Azerbaijan, Lubnan dan beberapa negara Eropah. Semuanya kerana satu sebab, takut akan lahirnya Salahuddin Al-Ayubi yang baru!

Bangsa yang berpotensi menegakkan Islam akan dipecah belahkan oleh musuh, lmusuh Islam sendiri mengetahui peranan satu bangsa yang kuat akan mampu menjadi pendokong Islam yang kuat, dan perkara paling menggembirakan mereka adalah perpecahan bangsa yang mendokong Islam seperti mana mereka telah lakukan pada bangsa Kurdish. Bangsa yang MEMBEBASKAN Bumi Al-Quds!


Menderma ke Palestin bersama Aman Palestin ;

Million Souls Fight For Gaza Petition :


Blog saya satu lagi yg boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan