Rabu, 27 Mei 2015

Guru Mulia Habib Umar Ben Hafidz (Sanah Helwah 27 Mei 2015 - 52 tahun) semoga dipanjangkan umur beliau dalam meneruskan perjuangan dakwah Nendanya..(dunia akhir zaman - fitnah dajjal semakin berleluasa)

share dari link fb ~ Alang Iskandar Mohamed

Bismillahirrahmanirrahim.


Guru Mulia.



Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Hafidz bin Abdullah bin Abibakar bin Idrus bin Husein bin Syeikh Abibakar bin Salim bin Abdullah bin Abdurrahman bin Abdullah bin Abdurrahman assegaf bin Muhammad Mauladdawilah bin Ali bin Alwi bin Faqihil Muqaddam Muhammad bin Ali bin Muhammad Sahib Mirbat bin Ali Khali‘ Qasam bin Alwi bin Muhammad bin Alwi bin Ubaidallah bin Ahmad Al-Muhajir bin Isa bin Muhammad bin Ali Al-Uraidi bin Jakfar Ash-Shadiq bin Muhammad Al-Baqir bin Ali Zainal Abidin bin Husein bin Ali bin Abi Thalib suami Fatimah Az-Zahra binti Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam.

____________________________________


Awal kelahiran. Nasab yang mulia.


Baginda ialah junjungan Mulia dan Sayyidul Wujud, Nabi Muhammad saw bin Abdullah bin Abdul Mutalib (Syaibah al-Hamd) bin Hasyim (Amru) bin Abdi Manaf (Al-Mughirah) bin Qushai (Zaid) bin Kilab bin Murrah bin Ka'ab bin Lu'ay bin Ghalib bin Fahr (Quraisy) bin Malik bin an-Nadhr (Qais) bin Kinanah bin Khuzaimah bin Mudrikah ('Amir) bin Ilyas bin Mudhar bin Nizar bin Ma'ad bin 'Adnan●

Nasab Baginda bersambung kepada Nabi Ismail a.s●● bin Nabi Ibrahim a.s●●●
____________________________________

●'Adnan - Ittifaq ulama mengatakan nasab Baginda bersambung sehingga 'Adnan. Selepas 'Adnan, ulama khilaf. Walau bagaimanapun, ulama ittifaq juga bahawa 'Adnan adalah dari keturunan Nabi Ismail a.s. 

●●Nabi Ismail a.s - Baginda mendapat gelaran Abu al-Arab (bapa Arab).

●●●Nabi Ibrahim a.s - Baginda mendapat gelaran Abu al-Anbiya (bapa para nabi)

[[ Allahumma sholli 'ala Sayyidina Muhammad wa 'ala alihi wasahbihi wabaarik wasallim ]]

Kenal Untuk Cinta - Biografi Lengkap Rasulullah s.a.w

Dipetik dari Kitab Karangan Dr. Sayyid Muhammad bin Alawi al-Maliki karya asal : Tarikh al-Hawadits wa al-Ahwal an-Nabawiyah terjemahan dan kemas kini oleh Ustaz Muhadir Haji Joll.
------------------------------------
**Semoga Allah swt bukakan hati-hati mereka yang menyebar fitnah dan cubaan-cubaam menyekat dakwah Guru Mulia untuk kembali muhasabah diri dan moga Allah terima segala amal kita dan tetapkan hati dan pegangan kita dengan akidah dan akhlak terpuji yang diajar oleh penghulu sekalian Nabi dan diperturunkan dari generasi ke generasi. Moga-moga menjadi asbab kebaikan dan hidayat seluruh alam.

share dari link fb ~ Pencinta Rasulullah(saw)

Tuhanmu memilihmu sebagai penyambung lidah Nendamu ﷺ, Engkau menjadi wakil bagi seruan Sang Rasul yang membawa khabar gembira dan peringatan Tuhanmu, dengan Ketulusan seruanmu,Tuhan yang Maha Dermawan menebar HidayahNya kepada sekalian ramai hambanya sehingga mereka kembali mengenal Tuhan Mereka. Wahai Rabbi, mataku sendiri telah menyaksikan, Betapa banyak manusia lalai akan perintah Mu, dan dengan Beliaulah mereka menjadi hamba yang Tunduk dan senantiasa kembali kepada Tuhannya. Selamat Hari Jadi Guru Mulia Kami. - alMusnid alHafidz asSayyid Habib Umar bin Muhammad bin Sheikh Abu Bakar bin Salim.-
share dari link fb ~ Majlis Ta'lim Darul Murtadza



Dari Abu Darda r.a. bahawasanya ia mendengar Rasulullah S.A.W bersabda : "Tiada seorang hamba pun yang Muslim yang berdoa untuk saudaranya yang tiada - yakni yang waktu itu tiada di sisinya, melainkan malaikat akan berkata : "Engkau juga memperolehi sebagaimana yang engkau doakan itu." - [Riwayat Muslim]


Islam itu kelembutan & kesatuan hati.

Jangan halang diri kita dari memperolehi limpahan rahmat-NYA...



blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan