Rabu, 1 Ogos 2012

Sahabat..


Aku disini menunggu Kau bersuara,
Bukan bicara Maaf,
Bukan meminta kau mengakui Kesilapan,
TidaK juga mengHaraP keadiLan,
Aku menanti ‘KeJUJUran’..
Mendamba ‘Keikhlasan’ seorang teman..

Aku tidak pernah buruk sangka..Benar!
Aku tidak pernah merasa kau tidak jujur..benar!
Aku tidak pernah meragui keikhlasan persahabatan yang Kau hulurkan..Benar!
Kerana kau ‘ada’ di hatiku sebagai Sahabat kerana Allah..
Kau ‘ada’ di hatiku kerana kasih Sayang ALLAH..
Betapa Luas kasih ALLAH,
Sehingga dengan Kasih Agung itu Kita ‘bersahabat’..
tiba-tiba..

sekeiIka terhidu ketidakjujuran ..
DiPanah ‘Penkhianatan’..
‘Kejang’ Hatiku..
‘Meraung’ jiwaku..
‘Berdarah Sanubariku..
‘Menangis’ seluruh batinku..
tapi ‘zahir’ tetaP menguntum senyuman..
Aku benar-benar diuji dengan hebat..
Namun,
Harus saja kau tahu wahai sahabat,
Jiwa ini selalu dipujuk Tuhan,
‘Marah’ku hanya ‘sesaat’,
‘Kecewa’ku hanya ‘Sedetik’,
‘luka’ yang kau calit tidak sempat aku merasa sakit..
‘duKa’ yang kau palit hanya sedikit..
Tidak berkesempatan untukKu merasa perit..

Kerana ‘Redha’ku pada Ketentuan itu,
Maka ALLAH ‘Hadiah’kan aKu Sesuatu Yang Lebih baik,
Yang tidak pernah aku Harapkan..
Yang tidak pernah aku termimpikan..
~puji ALLaH Sebanyak-banyaknya~

sahabat..
Aku telah memaafkan..
AKu telah melupakan..
Kau masIh temanKu..
Kau masih sahabat yang aku kagumi..
Kerana aku tidak berhak menghakimi..
Aku tidak berhak mengadlli..
SedangKan ALLAH lebih tahu tentang ‘KejahiLan’ku terhadapmu..
Dia tahu ‘Rahsia Kebenaran’..
Biar ALLAH Yang ‘Menghitung’ nilai ‘Keikhlasan’
Biar ALLAH Yang ‘Menghitung’ nilai ‘Kejujuran’..
Dan kita..

Ayuh bicara tentang ‘perjuangan’..
‘Bersatu’ hati menjulang Agama..
‘BerIringan’ Langkah Fi Sabilillah..
Aku tahu Kita Satu ‘tuJuan’,
Satu ‘matLamat’..
‘Visi’ dan ‘Misi’ yang serupa..
Jihad demi ALLAH,
JiHad demi kecintaan Yang Maha Agung..

Biar Hati ‘ditoreh’ Kerana Jihad..
Biar hati ‘Diluka’ mempertahan agama..
Tapi..
Jangan hati ‘mati’ Kerana dilukai sahabat..
Jangan hati ‘rebah’ bertelagah sesama saudara Seperjuangan..
Maka..
Aku ‘dendangkan’ irama kemaafan..
Aku ‘bisikkan’ Kalimah-Kalimah Indahnya Silaturrahim kerana Rabb..
tiada dendam..tiada Kebencian
Moga 'jiwa'mu diselimuti Ketenangan..


Bersatu kita teguh,
bercerai ‘Agama Roboh’..!!

Kita ‘pejuang’
Jangan biarKan diri ‘Kecundang’.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan