Selasa, 6 Januari 2015

Check/semak tali hubungan kita dgn Nabi ﷺ adakah kendur ataupun semakin dekat dgn Nabi ﷺ,ianya terpulang kepada kita yg memegang disebalik pegangan Baginda ﷺ dan yakinlah Nabi tidak akan melepaskan talinya.

share dari link fb ~Pencinta Majlis Rasulullah

Jikalau diibaratkan drp jalinan hubungan yg ada diantara kita dgn Nabi itu seperti ikatan tali..berapa byk agaknya tali yg dipegang oleh Baginda Rasulullah ﷺ utk memegang setiap umatnya yg menyambung hubungan dgn Nabi ﷺ.

Dan sesusah manapun bebanan terpaksa ditanggung dan tali yg dipegang oleh Nabi sekali-kali Nabi Muhammad ﷺ tidak akan melepaskan tali tersebut kecuali dikalangan ummat nya yg melepaskan talinya.



Mungkin ada tali yg sudah kendur yg dipegang oleh Nabi akibat tidak berselawat kepada Nabi atau semakin jauh dari sunnah Baginda Rasulullah ﷺ dan maksiat yg dilakukan yg menyebabkan kendur talinya,dirasa oleh Baginda Rasulullah ﷺ.



Ada tali yg kemas ketika itu bahkan ada tali yg semakin pendek dipegang semakin dekat dgn Rasulullah ﷺ terus ditarik oleh Nabi dgn banyaknya berselawat kepada Rasulullah ﷺ dgn membina sunnah Nabi dlm kehidupan nya,berakhlak dgn akhlak Baginda Rasulullah ﷺ sehingga Nabi mengatakan utk membuktikan akan apa yg dikatakan tadi mengatakakan;
.
"Sedekat-dekat kamu nanti dengan aku pada hari kiamat adalah mereka yg paling byk berselawat kepada aku". Semakin dekat ditarik oleh Rasulullah ﷺ dan akan memberatkan mizan itu adalah akhlak yg baik dan semakin dekat kita dgn baginda Rasulullah ﷺ.



Cek tali hubungan kita dgn Nabi ﷺ adakah kendur ataupun semakin dekat dgn Nabi ﷺ,ianya terpulang kepada kita yg memegang disebalik pegangan Baginda ﷺ dan yakinlah Nabi tidak akan melepaskan talinya.



اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم



Petikan Tausiyah Al Habib Najmuddin Bin Othman Al Khered di Maulid Akbar di Majlis Ta'lim Darul Murtadza.

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan