Selasa, 27 Januari 2015

Hari Kebangkitan; "Pada hari pembalasan, semua makhluk termasuk Malaikat akan diam dihadapan Allah Swt. Tidak ada satu pun yg berani utk bercakap.

share dari link fb ~ Raudhatul Muhibbin

Hari Kebangkitan; "Pada hari pembalasan, semua makhluk termasuk Malaikat akan diam dihadapan Allah Swt. Tidak ada satu pun yg berani utk bercakap. Sekiranya diizinkan oleh Allah utk bercakap, hanya kpd Nabi Muhammad sahaja Allah izinkan. Di saat itu, Nabi Muhammad saw akan sujud dihadapan Allah dan Allah berfirman; "Wahai Muhammad, angkatlah mukamu dan mintalah apa sahaja, syafaatkan kpd siapa sahaja, nescaya akan Aku perkenankan." 

"Kemudian Rasulullah saw meminta agar semua umatnya yg berada di dalam Neraka itu dikeluarkan dan Allah perkenankan. Rasulullah juga meminta agar Allah mengeluarkan mereka yg berada di Neraka itu dimana di dalam hati mereka itu mempunyai iman walaupun sebesar biji gandum. Lalu Allah perkenankan. Lantas Rasulullah sujud semula dan Allah Swt perintahkan utk Rasulullah bangun semula dan minta apa sahaja. Lalu Rasulullah saw meminta agar umatnya yg ada di Neraka itu dikeluarkan walaupun di dalam hati mereka mempunyai iman walaupun sebesar biji sawi. Yakni lebih kecil daripada biji gandum."

"Kemudian Rasulullah saw sujud semula dan Allah perintahkan utk Rasulullah bangun semula dan minta apa sahaja. Lalu Rasulullah berkata; "Ya Allah, Engkau keluarkanlah umatku dr Neraka walaupun di dalam hati mereka mempunyai sekecil kecil iman." . Lalu Allah perkenankan juga. Malaikat Malik berkata; "Ya Muhammad, engkau tidak langsung meninggalkan walaupun seorang dari umatmu di dalam Neraka. Kasihnya Baginda Rasulullah kepada kita tiada tandingannya kasih kita kepada Rasulullah saw."

. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ . 

Daripada Sayyidil Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar Al-Hamid
 

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan