Ahad, 6 Januari 2013

MAHA SUCI ALLAH…DISEBALIK KEPAHITAN ITU SEBENARNYA ADA RAHMAT YANG TERSEMBUNYI

~ In love with ALLAH S.W.T ~

Bismillaahirrahmaa nirrahiim, Bismillaa hitawakkalltua'allah …. 
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh….. 

Amat Bermanfaat Untuk Diri Ana Sendiri dan Buat Para Ikhwan dan Ikhwanah yng dikasihi ALLAH…


MAHA SUCI ALLAH…DISEBALIK KEPAHITAN ITU SEBENARNYA ADA RAHMAT YANG TERSEMBUNYI

Samaada kita menyedari atau tidak, itu bergantung pada tahap iman kita dan kesabaran kita. Kalau kita gagah dan tabah menghadapinya, sentiasa berbaik sangka dengan Allah, redha dengan setiap keputusan yang Allah tetapkan pada kita walaupun pahit untuk kita menerimanya, insyaAllah Allah akan menyayangi kita kerana kita bersabar di atas ujianNya.

Sebaliknyanya, jika kita tak mampu walaupun kita tahu ia ketetapan Allah dan itulah yang terbaik untuk kita, kita akan mula diambil kesempatan oleh syaitan untuk buruk sangka dengan Allah. Nauzubillah.
Yang pasti, bila kita asyik memikirkan kenapa dan mengapa Allah tentukan begini, kenapa tidak begitu, kita akan tersesat jalan dan nafsu dan syaitan akan mendorong kita melakukan perbuatan yang mengundang kemurkaan Allah SWT. 

Natijahnya, kebahagiaan yang cuba kita cari sendiri dengan tidak redha dengan ketetapan Allah pada kita sebenarnya adalah musibah dan bala yang akan menimpa hidup kita.

Kesimpulannya, apa yang menimpa kita hari ini dan apa yang Allah telah tetap dan takdirkan untuk kita adalah apa yang kita usahakan sebelumnya, sesungguhnya bukan Allah yang berlaku zalim pada kita tetapi kitalah yang menzalimi diri kita sendiri dengan dosa-dosa dan menderhakai Allah SWT. Datangnya ujian dan sesuatu yang pahit buat kita, adalah peringatan dari Allah SWT dan tanda kasih sayangnya untuk kita sedar dari kesilapan yang pernah kita lakukan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan