Rabu, 19 November 2014

Pada setiap hari, langit akan berkata: Ya Allah, izinkan aku untuk menghancurkan mereka-mereka yang derhaka kepada-Mu.

share dari link fb ~Pencinta Rasulullah(saw)

Pada setiap hari, langit akan berkata: Ya Allah, izinkan aku untuk menghancurkan mereka-mereka yang derhaka kepada-Mu.


Setiap hari bumi berkata: Ya Allah, izinkan aku untuk menelan mereka-mereka yang derhaka kepada-Mu.


Setiap hari laut akan berkata: Ya Allah, izinkan aku untuk menenggelamkan mereka-mereka yang derhaka kepada-Mu.

Lalu Allah SWT menjawab: Jika mereka adalah hamba-hamba kamu maka lakukanlah. Sekiranya mereka mendatangi kepada-Ku dengan mengetuk pintu taubat dikala siang hari, sudah pasti Aku akan menerima. Sekiranya mereka mendatangi kepada-Ku di malam hari dengan mengetuk pintu taubat, sudah pasti jua Aku akan menerimanya.

Lihatlah wahai manusia, betapa luasnya rahmat dan kasih Allah SWT kepada kita yakni hamba-hambaNya.

- Ustaz Iqbal Zein Al-Jauhari

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan