Rabu, 8 April 2015

Isi Tausiyah Sayyidil Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar al-Hamid

share dari link fb ~ Pencinta Rasulullah(saw)

" Pada suatu hari, Nabi Yaakub alaihissalam di datangi oleh Malaikat Maut, lalu beliau bertanya, " Apakah tujuan kau kali ini wahai Malaikat Maut? Adakah untuk menziarahi aku atau mencabut nyawaku?"

"Malaikat Maut menjawab; "Aku telah di utuskan untuk datang mencabut nyawamu. Nabi Yakub berkata; "Bukankah Kau pernah berjanji padaku untuk memberi Pertanda sebelum engkau mencabut nyawaku?"

"Malaikat Maut pon menjawab; "Ya. Wahai Nabi Allah, aku pernah berjanji, tetapi sudah kah pertanda itu jelas nyata? Aku telah memberikanmu tiga pertanda. 

Yang pertama, Dulu Tubuhmu yang kekar dan kuat kini sudah semakin lemah. 

Yang kedua, Dulu kau Segak berjalan, sekarang kau sudah bongkok. 

Yang ketiga, Dulu rambut mu hitam, sekarang rambut sudah putih. 

Apa yang ingin di ingatkan bahawa, Allah mengingatkan kita Usia itu akan lanjut, usia itu pinjaman saja. Gunakan ia dengan sempurna dan gunakanlah ia untuk beribadah. Manfaatkan itu umur."

Isi Tausiyah Sayyidil Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar al-Hamid

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan