Rabu, 22 April 2015

RESEPI BAKED CHEESE MEATBALLS

saya share dari link fb ~ Resepi Masakan Ala Thai

RESEPI BAKED CHEESE MEATBALLS

Bahan-bahan:

1 paket Ramly meatball
*1 tin Campbell mushroom soup
*1/4 tin susu cair
*1/4 tin air (jika perlu, mengikut kepekatan kuah)
*1 tin cendawan butang (dipotong)
*serbuk lada hitam (ikut suka)
*oregano (aku guna italian herbs --> tu yg ada kat dapur)
Mozarella cheese

Cara membuat:
- Panaskan oven.
- Campurkan bahan bertanda * didalam periuk. Kacau rata, jangan berketul.
- Susun meatball dalam loyang, tuangkan mushroom.
- Taburkan mozarella cheese sesedap rasa.
- Bakar lebih kurang 30 minit atau sehingga permukaan cheese nampak kuning keemasan.

# aku memang tak letak garam sebab kuah tu dan cheese dan cukup masin.
## aku tak dadukan bawang & capsicum sebab malas. kalau nak letak lebih sedap. 

blog saya satu lagi boleh dilawati : http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan