Khamis, 19 Disember 2013

Ayat Pendiding dengan Ayat Kursi

share dari link fb ~ Anugerah

Anda boleh mengamalkan ayat kursi sebagai pendinding untuk melindungi kediaman dan harta anda. Kaedah ini diambil dari salah seorang sahabat Nabi yang bernama Abu Ayyub al-Ansari r.a. 

Kaedahnya ialah:

1. Mulakan dengan membaca surah al-Fatihah.

2. Hadapkan badan ke pintu utama rumah sambil membaca Ayat Kursi dengan 9 waqaf (tempat berhenti), selepas itu mula keliling dari sebelah kanan rumah.

3. Lakukan sebanyak mana yang mungkin dalam bilangan pusingan ganjil (1,3,5 atau 7). Bilangan maksimum adalah 7. Cukup sekali sekiranya kawasan rumah adalah sangat luas.

4. Perlu terus membaca Ayat Kursi semasa berjalan mengelilingi rumah sehingga habis pusingan dengan niat untuk melindungi kediaman.

5.Jika anda ingin meletakkan pendinding untuk kenderaan dengan Ayat Kursi, baca Ayat Kursi dengan bermula daripada sebelah kanan kenderaan.

6. Jika anda ingin memagari dusun atau kebun, baca Ayat Kursi dengan niat untuk memagari dengan hanya berdiri di tengah-tengah dusun itu.

*Perlu diingatkan, penggunaan tangkal, azimat,wafak dan seumpama dengannya untuk tujuan pendinding dan pertahanan diri adalah ditegah sama sekali. Kita memohon kepada Allah semata-mata.

Amalan dengan menggunakan ayat-ayat Quran adalah wasilah untuk mencapai keinginan dan sudah semestinya kita dianjurkan berbuat demikian. 

Mudah-mudahan Allah S.W.T menjauhkan kita daripada perkara yang boleh membatalkan iman dan kekufuran.Yang terbaik hanya dari Allah. Selamat beramal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan